Creatina

Ce este creatina?

Creatina este un compus organic biologic aflat în proporție de 95% în mușchi, iar 5% în creier, rinichi și ficat. Aceasta poate fi obținută prin dietă, în special din carnea roșie și fructele de mare, sau sintetic, sub formă de supliment nutritiv. Odată ajunsă în organism, creatina este transformată în fosfocreatină și este stocată în mușchi. Aceasta mărește masa musculară, crește anduranța și performanța fizică. De asemenea, creatina are numeroase beneficii asupra sănătății, în special asupra sistemului nervos.

Care sunt beneficiile creatinei?

Creatina poate îmbunătăți în mai multe moduri performanța atletică. Aceasta ajută la sinteza Adenozintrifosfat-uluii (ATP), care este sursa principală de energie a organismului. Atunci când îți supui corpul la activități fizice de înaltă intensitate, precum bodybuilding sau fitness, organismul tău nu are suficient ATP pentru a rezista un timp îndelungat. De aceea, creatina este un supliment utilizat frecvent în rândul atleților și al culturiștilor.

În plus, creatina îmbunătățește comunicarea celulară și nivelul de hidratare a acestora, crește hormonii anabolici și reduce catabolismul proteic. De asemenea, administrarea de suplimente de creatină poate stimula funcția cerebrală și preveni boli neurologice. În cadrul mai multor studii, s-au observat efecte benefice ale creatinei în cazul următoarelor boli: Alzheimer, Parkinson, Huntington, accidentele cardiace ischemice și epilepsie.

Cât de multă creatină ar trebui să consumăm?

Pentru a spori forța și a crește masa musculara, este nevoie de o perioadă de încărcare. În decursul acesteia, este recomandat consumul a 20 de grame de creatină timp de 5-7 zile. Această cantitate poate fi împărțită în câte 5 grame de patru ori pe zi. În această perioadă este recomandată o dietă pe bază de proteine sau carbohidrați pentru a îmbunătăți absorbția. După acest timp, este recomandată o doză zilnică de 3-5 grame. Este mult mai benefic consumul constant pe o perioadă îndelungată, decât administrarea ciclică.

Ce tipuri de creatină există?

În funcție de consistență și origine, există șase tipuri de creatină:

Creatina monohidrată este cel mai comun tip și este obținută din creatină pură și molecule de apă. De asemenea, aceasta obține cele mai
performante rezultate din toate tipurile de creatină.
Creatina etil ester se consideră a fi absorbită mai ușor de către organism, însă nu este la fel de eficientă precum cea monohidrată.
Creatina hidrocloridă are o solubilitate mai ridicată, însă trebuie supusă la mai multe studii.
Creatina tamponată este obținută din creatină și o pudră alcalină, cu scopul de a-i îmbunătăți stabilitatea. Este considerată a fi la fel de eficientă precum creatina monohidrată.
Creatina lichidă este reprezentată de versiunea lichidă, gata de consumat. Aceasta nu este la fel de eficientă precum cea monohidrată.
Creatina din magneziu chelat este obținută prin atașarea magneziului moleculelor de creatină. Eficiența este similară creatinei monohidrate.

În acest magazin online este disponibilă o gamă variată de suplimente de creatină, atât sub formă de pastile, cât și praf, la un preț avantajos. Beneficiază de aceste oferte și obține mai multă putere pentru antrenamente.

8 Articole

Vizualizare ca Grila Lista
  1. De la 26,00 RON
  2. De la 33,00 RON
  3. -30%
    AMS
    Rating:
    98%
    35,00 RON (-30%) 24,50 RON

8 Articole

Vizualizare ca Grila Lista