Proteine

Ce sunt proteinele?

Proteinele sunt macronutrienți esențial pentru construirea masei musculare. Organismul are nevoie de cantități mari pentru a susține viața, și reprezintă aproximativ 15% din greutatea corporală a unei persoane. Aceste molecule complexe joacă roluri importante în organism. Ei sunt responsabili în cea mai mare parte de activitățile celulare și sunt necesare pentru structura și funcția țesuturilor și organelor corpului. Proteina este combustibil pentru mușchi, ajută metabolismul, întărește sistemul imunitar și are efect de creștere a sațietății.

Cât de multă proteină ar trebui să consumăm?

Institutul de Medicină (al Statelor Unite) recomandă ca între 10 și 35 procente din caloriile zilnice să provină din proteine (deși unele diete depășesc această limită, la fel și dieta multor atleți de performanță sunt peste nivelele acestui spectru). Potrivit specialiștilor aportul variază între 0,8 și 2 grame per kilogram greutate corporală, sau chiar mai mult pentru atleți.

Desigur, contează la fel de mult și sursa de calitate a proteinelor, nu doar cantitatea. O dietă bogată în proteine oferă multe beneficii, însă cantitatea exactă depinde de nevoile fiecărei persoane în parte – factori de luat în considerare: alimentație, nivel de activitate, obiective, dar și vârstă, sau sex. Aportul proteic suficient la intervale adecvate ajută masa musculară și sănătatea generală pe termen lung. Conform cercetărilor, persoanele active consumă din alimente între 12-18% din caloriile zilnice. Tocmai de aceea un supliment proteic de calitate poate fi soluția ideală pentru sprijinirea dezvoltării masei musculare, scăderea în greutate, creșterea rezistenței, su pur și simplu potolirea senzației de foame.

Când se folosesc proteinele?

Timpul ideal pentru consumarea suplimentelor proteice depinde de mai mulți factori, printre care obiectivul și programul tău zilnic.
În cazul în care obiectivul este scăderea în greutate, consumul shake-urilor proteice se recomandă între mese pentru a crește senzația de sațietate, și pentru a reduce consumul caloric la mesele principale.
Cei care doresc să construiască masă musculară de calitate, și să accelereze regenerarea de obicei consumă shake-ul proteic (cu absorbție rapidă) după antrenament, dar și dimineața la trezire.
La fel, rezistența și performanța sunt îmbunătățite în urma consumării proteinelor înainte, în timpul, și după antrenament (conform unor surse în combinație cu carbohidrați).
Consumarea proteinelor cu absorbție lentă înainte de culcare este potrivită pentru cei ce doresc să evite catabolismul muscular pe timpul nopții și să promoveze dezvoltarea.
Nu există un timp „greșit” pentru a consuma proteine, unii beneficiază de un program de suplimentare bine stabilit, alții răspund bine la un program variat care poate să difere de la o zi la alta.

Pentru cine sunt recomandate proteinele?

Proteinile sunt o gamă de suplimente versatile, benefice indiferent de vârstă sau sex.
Pentru bărbați este un supliment important pentru menținerea și dezvoltarea mușchilor, pentru rezistență și stare de bine generală. În cazul femeilor este un nutrient la fel de important, mai ales că multe femei nu consumă suficient, deși este important pentru menținerea masei musculare, metabolism, dar și pentru efectul antiinflamator și păstrarea nivelurilor hormonale sănătoase. În cazul persoanelor în vârstă este util pentru a evita pierderea masei musculare.

Ce tipuri de proteină există?

Este o gamă variată cu opțiuni potrivite tuturor preferințelor personale.
Proteina din zer: o proteină pe bază de lactate. Acesta conține toți aminoacizii esențiali și se absoarbe rapid, este ideală pentru refacere și construirea mușchilor. În funcție de procesul de obținere a proteinei găsim trei tipuri diferite: concentrat, izolat și hidrolizat.
Concentratul proteic din zer are nivel scăzut de grăsimi şi colesterol. În schimb, nivelele de compuşi bioactivi şi carbohidraţi în formă de lactoză sunt mai ridicaţi. Este foarte potrivită construirii masei musculare.
Conform metodei oficiale de măsurare a calităţii proteinelor, izolatul proteic din zer are un rezultat perfect: conţine toţi aminoacizii necesari organismului uman, iar valoarea biologică (rata de absorbţie) este extrem de ridicată. Pe lângă nivelul de absorbţie complet, digestia excepţional de rapidă este un alt atu ce îl face ideal pentru supliment post-antrenament sau în stări acute de catabolism muscular (după antrenament, dimineaţa la trezire, convalescenţă). Grăsimea şi carbohidraţii (lactoza) fiind îndepărtaţi produsul are o concentraţie de aproximativ 90% de proteină pură.

Hidrolizatul proteic din zer este unul din cele mai căutate suplimente în prezent, considerat superior altor surse proteice. Moleculele proteinelor au fost supuse unui proces de hidrolizare, descompuse la nivel microscopic în segmente mai mici. Astfel asigură digestie şi absorbţie excelentă a elementelor nutritive, iar datorită asimilării extrem de rapide este ideală în lupta împotriva catabolismului (dimineaţa la trezire, după antrenament, etc.). Formula specială garantează eficienţă maximă şi elimină eventualele reacţii alergice, din acest motiv este alegerea potrivită pentru persoanele cu intoleranță la lactoză.

Proteina totală din lapte prezintă valoarea nutriţională îmbinată a cazeinei şi proteinei din zer. Este foarte valoroasă datorită profilului excelent de aminoacizi.

Cazeina: O proteină pe bază de lactate cu absorbție lentă. Acesta conține toți aminoacizii esențiali și este o opțiune perfectă înainte de culcare.

Proteina din soia: O proteină pe bază de plante, potrivită pentru vegani, care conține toți aminoacizii esențiali și beneficii impresionante pentru sănătate.

Proteina din albuşul de ou, sau albumina este o proteină hidrosolubilă extrasă din albuşul de ou. Proteina din albuşul de ou este măsura de comparaţie standard, valoarea biologică a celorlalte proteine este hotărâtă în funcţie de rezultatul obţinut în urma acestei comparaţii. Are un conţinut bogat în aminoacizi cu moleculă de sulf, foarte importanţi în multe procese metabolice.

Proteina din vită obţinută din surse superioare prin procesul de izolare este potrivită oricărui tip de alimentaţie, atât în perioada de masă, cât şi pentu cei care doresc să reducă grăsimea corporală, mulţumită conţinutului neînsemnat de grăsimi şi colesterol. Carnea de vită este excelentă pentru construirea masei musculare datorită valorii biologice ridicate, conţinutului de creatină şi concentraţiei de aminoacizi. Este bogată în vitaminele B, minerale şi grăsimi nesaturate.

Este o alternativă perfectă pentru persoanele intolerante la lactoză.

Articolele 1-12 din 23

Vizualizare ca Grila Lista
  1. Wpi natur
    Rating:
    100%
    De la 99,00 RON
  2. 117,00 RON
  3. WPI
    Rating:
    98%
    De la 99,00 RON
  4. -10%
    55,00 RON (-10%) 49,50 RON
  5. Milk&Egg
    Rating:
    95%
    De la 70,00 RON
  6. De la 94,00 RON
  7. De la 84,00 RON
  8. Iso Whey
    Rating:
    98%
    De la 80,00 RON
  9. De la 73,00 RON
  10. De la 104,00 RON
  11. De la 58,00 RON

Articolele 1-12 din 23

Vizualizare ca Grila Lista