Ramat din aşezat cu priză largă vs Ramat din aşezat cu priză îngustă

Ramat din aşezat cu priză largă vs Ramat din aşezat cu priză îngustă

Ambele versiuni ţintesc dorsalii, însă care este mai bună pentru dezvoltarea dorsalilor superiori pentru a vă ajuta să scoateţi în evidenţă forma V?

Ramat din aşezat cu priză largă

Cel mai puţin întâlnit din cele două tipuri de ramat, versiunea cu priză largă presupune „împrumutarea” barei de pulldown pentru dorsali vreme de câteva seturi. Anumite săli de forţă au bare lungi pe care le puteţi utiliza, însă şi bara pentru dorsali este bună. Pur şi simplu ataşaţi-o şi prindeţi-o larg cu braţul întins   puţin în exteriorul umerilor. S-ar putea să fie mai comod pentru încheieturi să prindeţi bara de unde se îndoaie. Ţineţi cotul sus pe măsură ce o trageţi spre voi. Nu încercaţi să trageţi bara spre partea inferioară a abdomenului cum faceţi în cazul ramatului cu priză neutră. Trageţi bara spre partea superioară a abdomenului sau stern, încercând să atingeţi bara de trunchi. Cu cât puteţi trage coatele mai în spatele corpului, cu atât veţi avea o contracţie de vârf mai bună.

Ramat din aşezat cu priză îngustă

Mulţi culturişti consideră această versiune foarte cunoscută de ramat la cablu din aşezat ca fiind un exerciţiu pentru „zona de mijloc a spatelui”, însă este cu siguranţă o mişcare pentru dorsali. După prima repetare veţi simţi exact care este ţinta. Veţi observa de asemenea că antebraţele şi bicepşii lucrează din greu comparativ cu versiunea cu priză largă, motiv pentru care   combinat cu familiaritatea prizei înguste   veţi fi probabil mai puternici cu priza îngustă. Asiguraţi-vă că ţineţi genunchii uşor îndoiţi de-a lungul executării, iar la coborâre ţineţi pieptul drept cu abdomenul ferm şi spatele drept. Această postură din cap până la picioare asigură aşezarea cea mai sigură şi puternică posibil.

AVANTAJ

Ramatul din aşezat cu priză largă

La poziţia de vârf a versiunii cu priză largă, când bara se apropie de trunchi, aveţi grijă la coate. Braţele sunt perpendiculare în raport cu trunchiul şi paralele cu solul, astfel încât să puteţi trage o linie de la coate până la dorsalii superiori, muşchiul romboid şi trapezii mediani, iar aceasta constituie linia de tracţiune (fiţi atenţi la diferiţii muşchi ai spatelui care sunt implicaţi). În schimb când aveţi o priză îngustă coatele cad în lateral şi nu mai puteţi desena acea linie de-a lungul muşchilor. De fapt dorsalii inferiori sunt principala forţă motrice. Aşadar câştigătorul concursului pentru dorsalii superiori, fără a mai vorbi de priza care este responsabilă pentru recrutarea majorităţii muşchilor spatelui este versiunea mai puţin utilizată cu priză largă. Descotorosiţi-vă de mânerul pentru priză îngustă!