Vicu Alexandra: Suplimentele si rolul lor

202 0
202 0

Mai avem cateva zile pana la finalul editiei a 5-a Pro Nutrition Fit Challenge, dar pana atunci mai avem sa va impartasim cateva secrete din evolutia echipelor înscrise.

 In aceasta saptamana, antrenorii v-au pregatit cateva sfaturi referitoare la rolul suplimentelor in dieta.

Citeste articolul si descopera care sunt suplimentele care au contribuit la evolutia echipei Hachi Mihaela si Turcanu Daniela, ce efecte benefice are consumul de suplimente nutritive, de ce este important sa le incluzi in dieta ta!

Suplimentele nutritive si rolul lor in pregatirea fizica
• Care este rolul suplimentelor in dieta?
Suplimentele nutritive constituie un rol extrem de important in pregatirea fizica, in functie de sportul practicat si la ce nivel (intretinere, competitional, etc.). Rolul suplimentelor este de a suplimenta dieta pe care o avem fiecare, in functie de scopul si obiectivele urmarite si asta nu inseamna ca trebuiesc utilizate doar de catre sportivii de performanta.

• De ce este importantă includerea suplimentele în planul de antrenament?
Pe o parte, multe persoane evita folosirea suplimentelor in dieta, fara a avea cunostinte despre ce beneficii au acestea sau cum ne ajuta, iar pe cealalta parte se incadreaza persoanele care exagereaza in folosirea suplimentelor. In primul rand este de mentionat ca suplimentele nutritive NU trebuie sa inlocuiasca o alimentatie echilibrata, ci sa vina ca o completare a unui stil de viata sanatos.
Activitatile sportive presupun un aport mai mare de substante nutritive fata de cele ale unei persoane cu activitati fizice normale si de cele mai multe ori alimentatia obisnuita nu reuseste sa asigure acel aport necesar.

• Care sunt beneficiile consumului de suplimente nutritive?
Suplimentele alimentare sunt preparate ce contin vitamine, saruri, minerale, sau alte substante cu efect nutritional sau fiziologic (fibre, aminoacizi, acizi grasi, extracte vegetale sau animale, pre si probiotice, etc.) si care sunt indicate atunci cand, din anumite motive, acestea lipsesc sau nu se regasesc intr-o cantitate suficienta in dieta zilnica.
Fiecare supliment are beneficiile sale.

• Care sunt suplimentele pe care le-ai recomandat concurentului tau si la ce foloseste fiecare dintre aceste suplimente?
Mihaelei, concurenta de care ma ocup in competitia Fit Challenge, i-am recomandat suplimente nutritive pentru a completa dieta zilnica care am realizat-o pentru cresterea masei musculare si tonifiere. Voi prezenta pe scurt suplimentele pe care i le-am recomandat si o descriere succinta a fiecaruia.

GFX Gold-Suplimente ce ajuta la dezvoltarea masei musculare, fiind un complex proteic cu absorbtie rapida si lenta, sprijinit de carbohidrati cu index glicemic scazut.

CARNIMAXL-Carnitina este un aminoacid responsabil de transportul acizilor grasi in mitocondrii in timpul spargerii celulelor de grasime pentru reporducerea de energie metabolica; mai pe intelesul tuturor, carnitina ajuta la transformarea celulelor de grasime in energie. Este recomandat a se consuma inainte cu 30 min de antrenament pentru a „profita” de benefiicile sale.

VIT-X4 Supliment alimentar cu un complex de vitamine, minerale, antioxidanti naturali si enzime. Cu totii cunoastem faptul ca vitaminele si mineralele asigura functionarea optima a organismului si aduc un plus de sanatate. Combinatia echilibrata de enzime regasite in VIT-X4 contribuie la realizarea unei digestii complete a componentelor alimentare. Acest supliment contribuie la reducerea oboselii si extenuarii, functionarea normala a sistemului nervos, muscular si osos, formarea normala a colagenului pentru functionarea normala a vaselor de sange, a sistemului osos, a ligamentelor, a pielii, a gingiilor si a dintilor.

OMEGA 3 – sunt materii grase ce fac parte din familia acizilor grasi polisaturati. Majoritatea oamenilor sunt convinsi ca absolut toate lipidele sunt periculoase pentru sanatate si elimina din alimentatie cele mai multe dintre „lipidele bune”, cum sunt Omega 3. Acizii Omega 3 sunt INDISPENSABILI pentru sanatate! Acestia contribuie la buna functionare a sistemului cardiovascular, joaca un rol important in prevenirea cancerului de prostata si diminueaza riscul de dezvoltare a maladiei Alzheimer, ajuta la remedierea depresiei si a starilor depresive, ajuta la imbunatatirea performantelor cognitive, de concentrare, de memorie si vizuale. Personal, recomand tuturor introducerea acestui supliment in alimentatie, indiferent daca se practica sport sau nu.

GO-4-FLEX – Asa cum ne sugereaza si denumirea acestui supliment, contribuie la mentinerea elasticitatii si flexibilitatii articulatiilor, reducerea disconfortului articular, functionarea normala a sistemului muscular si mentinerea sanatatii sistemului osos. Go 4 Flex are in compozitie sulfat de glucozamina, sulfat de condoitrina, MSM (metilsulfonilmetan) si curcumina.

AMINO 12500 – Usor de administrat, inainte si dupa antrenament, complex de 20 aminoacizi per fiola, continand inclusive 8 din cei 9 aminoacizi esentiali. Contribuie la completarea dietei zilnice, ajuta la refacere si cresterea masei musculare.

KREA-DRIVE – Creatina – un supliment foarte cunoscut si utilizati de catre sportivi ce ajuta la transportul si stocarea de energie in fiecare celula. Creste performanta fizica in eforturile succesive la antrenamente.

B-COMPLEX – Supliment alimentar cu 8 vitamine solubile, esentiale pentru organism: B1, B2, B3, B5, B6, B7, B9, B12 ce au un rol extrem de important in organism: cresc aportul de energie, ajuta la reglarea glicemiei , la metabolizarea carbohiratilor, reduc oboseala si extenuarea. Eu il denumesc “doza de fericire” .

• Tu ce suplimente folosesti in dieta ta si cum te ajuta acestea?
Eu folosesc diferite suplimente in functie de perioada si scopurile care le am. Pentru completarea zilnica a dietei, in perioada de mentinere, favoritele mele sunt WPI si WPI Burning Effects, Amino 12500, Vit-X4, Omega 3, BCAA, B-COMPLEX. In perioada pregatirii competitionale numarul suplimentelor folosite creste, adaugand I.Fit, Tyrosine, Body Flex, Go-4-Flex, Carnimax.

Lasa un comentariu