1897 0

Buna! In aceasta sapamana va voi oferi unele sfaturi si reguli importante in nutritie.

Primesc deseori intrebarea: „Ce trebuie sa mananc pentru a creste in masa musculara?” sau “Ce sa fac sa nu ma mai ingras?” . Ei bine, aici ar fi mult mult de povestit, si nu se poate insira teoria alimentatiei pentru sportivi sau pentru anumite obiective in practicarea unui sport doar in cateva cuvinte.

Dar, pe scurt, pentru a creste in masa musculara avem nevoie de proteina (carne, oua) iar ca si alimente (produse) de care trebuie sa va feriti: zahar, produse de patiserie, paine, sucuri, alcool, lactate, ulei, fast-food-uri etc.

Lista si recomandarile pentru alimentatie se amplifica in functie de obiective.
Un plan de alimentatie ar trebui personalizat pentru fiecare persoana in functie de scop si obiective si nu prea poate fi generalizat.

De regula, planul de alimentatie se realizeaza dupa urmatoarele criterii:

  • greutatea actuala a persoanei,
  • varsta,
  • inaltimea,
  • stilul de viata (sedentar, activ, activitatile zilnice),
  • programul de odihna (la ce ora se trezeste, cand merge la somn, cate ore doarme pe noapte),
  • obiectivele (kg la care doreste sa ajunga sau de exemplu pregatirea pentru o competitie de fitness/culturism)

Referitor la antrenamentele de fitness, recomand:

  • consumarea unei mese principale cu o ora si jumatate – doua ore inainte antrenament,
  • imediat dupa (de preferat in primele 5 minute dupa antrenament) de consumat un shake proteic + carbohidrati (eu folosesc si recomand WPI Pro Nutrition pentru ca e redus in lactoza, zahar si carbohidrati, la care adaug cateva fructe de padure).
  • Dupa o ora – o ora si jumatate de la consumarea shake-ului urmeaza o alta masa principala.
  • Mesele / gustarile consumate in decursul unei zile trebuie sa fie dese, si nu trebuie sa depaseasca un interval de 3 ore. Regula “nu e bine sa mananci dupa ora 18:00” este un mit indus si este irelevant. Personal, nu recomand respectarea acestui mit, ci urmarea unui program de alimentatie adecvat si adaptat in functie de obiective.

Macronutrientii ne ofera energia necesara functionarii de zi cu zi a organismului.

Fiecare nutrient are o valoare energetica (calorii):

  • proteina 4 kcal
  • carbohidrati 4kcal
  • grasimi 9kcal.

Proteinele ajuta in cresterea / mentinerea masei musculare, carbohidratii asigura energia necesara, grasimile sunt subtante organice necesare in crearea tesuturilor si a celulelor si in absorbtia anumitor vitamine.

Sa nu uitam de hidratare!

Hidratarea este extrem de importanta, nu numai pentru persoanele care practica un sport! Apa este un element indispensabil al vietii si cred ca fiecare dintre voi ati auzit macar o data “fara apa organismul nostru nu poate supravietui”! Fiecare celula, tesut, organ are nevoie de apa pentru a functiona corect. Apa este esentiala pentru o sanatate optima si nu trebuie sa fim “zgarciti” in consumul acesteia.

Urmariti in continuare echipa formata din Catalin si Alexandra pentru a vedea progresul lor in competitie!

Lasa un comentariu