Narcisa Bivolaru: Suplimentele si rolul lor

147 0
147 0

Mai avem cateva zile pana la finalul editiei a 5-a Pro Nutrition Fit Challenge, dar pana atunci mai avem sa va impartasim cateva secrete din evolutia echipelor înscrise.

In aceasta saptamana, antrenorii v-au pregatit cateva sfaturi referitoare la rolul suplimentelor in dieta.

Citeste articolul si descopera care sunt suplimentele care au contribuit la evolutia echipei Maxim Andrei si Spirea Ema, ce efecte benefice are consumul de suplimente nutritive, de ce este important sa le incluzi in dieta ta!

Buna tuturor!
In aceasta saptamana am hotarat sa distrugem cateva conceptii gresite despre suplimente.
Cand spunem suplimente, cei mai multi oameni se gandesc la pastile. Cand ne gandim la pastile, ne vin in cap imagini legate de medicamente, care genereaza confuzie. Nu, suplimentele nu tin loc medicamentelor, nu ne fac sa aratam ca niste culturisti profesionisti, nici nu ne transforma din femei in barbati. Rolul suplimentelor intr-o dieta este de a completa numarul de calorii si macronutrienti, si bineinteles, de a ne asigura vitaminele si mineralele de care avem nevoie.

Multa lume are o impresie gresita ca acestea pot inlocui o dieta dezorganizata. Ele vin in ajutorul unei diete bine puse la punct, umpland lipsurile care nu pot fi complet acoperite de dieta.

Un bun exemplu este creatina. Pentru a obtine cinci grame de creatina din alimentatie, va fi nevoie sa consumam aproximativ un kg de carne de vita. Solutia pe care ne-o aduc suplimentele nutritive, este o forma pura si convenabila de creatina – creatina monohidrata care face suplimentarea cu aceasta un lucru mai convenabil –KREA-DRIVE.

Revenind… micronutrientii, precum vitaminele si mineralele, sunt la fel de importanti ca si macronutrientii, pentru ca nu furnizeaza energie singuri. Proteinele, carbohidratii si grasimile pot face asta, dar numai atunci cand exista micronutrienti suficienti pentru a o elibera.

De asemenea, pe cat de importante sunt, vitaminele nu pot face nimic fara minerale, nu pot functiona si nu pot fi asimilate fara ajutorul mineralelor. Desi organismul poate sintetiza unele vitamine, organismul nu poate produce niciun mineral. Enzimele sunt foarte importante. Acestea sunt necesare pentru digestia alimentelor, eliberand vitamine, minerale si aminoacizi. Fiecare enzima actioneaza asupra unui aliment specific, iar o deficienta poate face diferenta dintre boala si sanatate.

Enzimele care se termina in „aza” sunt denumite dupa substanta alimetara asupra careia actioneaza (asupra fosforului actioneaza fosfaza, asupra zaharului – zaharoza actioneaza sucraza). >> ENZYME COMPLEX este un supliment alimentar ce contine amilază, lactază, celulază, lipază și protează, exact de ce are nevoie organismul tau.
Pentru cei care nu-si pot acoperi necesarul zilnic de proteine din alimentatie, intervin suplimetele cu proteine. Cele mai bune formule sunt derivate din soia, albus de ou, zer si lapte degresat, care contin toti aminoacizii esentiali. Suplimentele sunt disponibile in diferite forme (lichide si pulberi) si, in general, 30g furnizeaza 26g de proteine, aproximativ cat 100g de carne de vita.

Hidrolizatul proteic din zer ne vine in foarte mare ajutor dupa terminarea antrenamentului. In general, dupa un antrenament intens, fluxul sanguin va fi majoritar in zona antrenata, fiind in mare parte absent in zona stomacului. Asadar este nevoie de un supliment cu absorbtie rapida, care nu solicita asa tare procesul de digestie >> aici intervine HYDRO PRO.

Glutamina este prezenta in aproape fiecare celula a organismului si ajuta la marirea nivelului hormonului uman de crestere. Atenueaza oboseala, depresia, imbunatateste performantele creierului, sporeste dimensiunile muschilor la persoanele care fac exercitii fizice. >> Eu folosesc GLUTAMINE dupa fiecare antrenament!
Declansatorii de hormoni de crestere importanti sunt urmatorii aminoacizi: ornitina, arginina, triptofanul, glutamina, glicina si tirozina, care lucreaza sinergic. Cum ziceam mai sus, acestea functioneaza foarte bine cu vitamine si minerale: vitamina B6, zincul, calciul – CALCIUM PLUS, magneziul, potasiul si vitamina C – VIT-C.

Carnitina este un aminoacid esential, principalul ei rol fiind furnizarea de energie si poate fi de ajutor in controlul hipoglicemiei. Joaca un rol important in transformarea grasimii acumulate in energie pentru organism si este utilizat de sportivi, pentru a le permite perioade mai lungi de antrenamente intense. Nu exista nicio doza zilnica recomandata pentru acest aminoacid, insa eu recomand intre 1g si 2g de L-CARNITINE.
Organismul uman functioneaza dupa un ciclu de 24h. Celulele nu merg la culcare odata cu noi si nu pot exista fara un aport continuu de oxigen si substante nutritive. Prin urmare, pentru cele mai bune rezultate, distribuie aportul de suplimente pe toata perioada zilei.

Ema pe perioada competitiei foloseste urmatoarele suplimente de la Pro Nutrition:

 

Lasa un comentariu