VERDE=DEFINIT

VERDE=DEFINIT

Consumul zilnic de ceai verde nu te ajută doar să rămâi sănătos, dar îți va și modela fizicul într-o operă de artă sculptată

La finalul secolelor 19 și 20 parizienii artistici nu se mai puteau sătura de absintul cu efect halucinogen. Îl numeau „la fée verte” sau „zâna verde”. Le alimenta visurile și le oferea inspirație în operele lor de artă. În prezent avem propria noastră zână verde care ne alimentează fizicurile și ne oferă inspirație pentru antrenamente. Se numește ceai verde.
Iată de ce este acesta atât de important pentru noi. Ceaiul verde conține un polifenol puternic ce se numește epigalocatechin galat (EGCG) care este practic responsabil pentru tot ceea ce îl face excelent. EGCG este un antioxidant ce luptă împotriva cancerului și inflamării, accelerează procesul de recuperare după antrenamente și, cel mai important, îmbunătățește metabolismul. Noi știam deja toate aceste lucruri, însă noile cercetări au pus lumină asupra felului în care ceaiul verde ajută la modelarea corpului tău. În cadrul un studiu publicat în The FASEB Journal în 2007 subiecții au luat fie extract de ceai verde sau un placebo și apoi au făcut 30 minute de cycling. Aceștia au descoperit că atunci când subiecții au suplimentat cu ceai verde aceștia au ars cu 17% mai multă grăsime corporală.
Un alt studiu a analizat puțin potențiala origine a respectivei grăsimi. Cercetătorii de la Provident Clinical Research din Bloomington, Indiana au pus subiecții să ingereze un număr constant de calorii, să facă sport moderat în mod regulat și să consume fie o băutură care conține EGCG sau un placebo. După 12 săptămâni ambele grupuri au dat jos semnificativ mai multă grăsime din zona abdominală.
Așadar EGCG este în mod evident o unealtă puternică pe care să o ai în arsenalul tău, însă felul în care o iei este la fel de important. Studiile, inclusiv unul publicat în American Journal of Clinical Nutrition au descoperit că polifenolii din ceai se absorb mai bine în organism atunci când sunt consumați sub formă de supliment (adică extract de ceai verde). Aceasta nu înseamnă însă că nu ar trebui să și bei ceai verde. De fapt, noile cercetări arată că este o modalitate de a crește ceea ce se numește „biodisponibilitatea” polifenolilor în ceaiul lichid. Publicat în Molecular Nutrition & Food Research, studiul a examinat diferiți aditivi din ceaiuri și au măsurat care este cantitatea de polifenoli rămasă după digestie. Ceaiul pur a reținut mai puțin de 10% din polifenolii săi. Cu toate acestea, când cercetătorii au adăugat suc de citrice, cum este lămâia, polifenolii care au supraviețuit după digestie au sărit la 75%. Încearcă să adaugi puțin ceai verde la sucul tău de portocale de dimineață sau de dinainte de antrenament, bea-l pe parcursul zilei cu o felie de lămâie și vezi „Este Ușor să Fii Verde” pentru a afla cum să incluzi extractul de ceai verde în regimul tău de suplimentare.

ESTE UȘOR SĂ FII VERDE

ÎNAINTE DE MICUL DEJUN: 500 mg extract de ceai verde, standardizat pentru EGCG

1 ORĂ ÎNAINTE DE ANTRENAMENTE: 500 mg extract de ceai verde, standardizat pentru EGCG

ÎNAINTE DE CINĂ: 500 mg extract de ceai verde, standardizat pentru EGCG