TRACŢIUNI CU BRAȚUL ÎNTINS vs. PULLOVER LA CABLU ÎN PLAN DECLINAT

TRACŢIUNI CU BRAȚUL ÎNTINS vs.  PULLOVER LA CABLU ÎN PLAN DECLINAT

Ambele sunt excelente pentru izolarea dorsalilor inferiori, însă care este mai bună datorită razei mărite de mișcare și a timpului sub tensiune?

TRACŢIUNI CU BRAȚUL ÎNTINS

Un exercițiu clasic, tracţiuni cu brațul întins este o mișcare excelentă de pre-extenuare pentru dorsali sau ca mișcare de finalizare la sfârșitul unui antrenament brutal pentru spate. Acesta izolează complet dorsalii, implicând în același timp în mișcare musculatura torsului. Probabil că ai simțit mușchii abdominali din profunzime că lucrează intens în timpul unui set sfâșietor de acest tip de tracţiuni, iar acest lucru este absolut critic și de așteptat. Exercițiul necesită o activitate considerabilă de stabilizare, îndeosebi cu cât folosești greutăți mai mari. Dacă oprești bara la faza de urcare când brațele tale se apropie de planul paralel, dorsalii tăi și torsul se află sub o tensiune extremă. Majoritatea permit barei să se deplaseze prea sus, ceea ce cauzează o pierdere a tensiunii la nivelul dorsalilor. Cele două elemente cheie în cazul acestui exercițiu este să menții contracția de vârf timp de câteva secunde când ajungi jos și bara este direct în fața privirii tale, și să o tragi până la corp în porțiunea de jos a repetării în timp ce încordezi dorsalii.

PULLOVER LA CABLU ÎN PLAN DECLINAT

Acest exercițiu pentru dorsalii inferiori necesită puțină testare în ceea ce privește poziționarea băncii. Trebuie să așezi banca suficient de departe de suportul cu greutăți pentru a permite o întindere totală a brațelor la începutul repetării, fără a permite greutăților să atingă solul. S-ar putea să fii nevoit să faci câteva repetări de încercare pentru a te asigura că ai așezat-o corect. Spre deosebire de tracşiunea cu brațul întins, pullover-ul în plan declinat necesită o activitate minimă de stabilizare. Dacă te gândești că pullover-ul este o mișcare pentru piept ai dreptate, dar este și mai mult atunci când este efectuat din poziție înclinată sau orizontală. Pullover-ul în plan declinat este un exercițiu excelent pentru laterali, aspectul cheie fiind priza la lățimea umerilor și brațele complet întinse pe parcursul efectuării întregii mișcări. Deschiderea și închiderea unghiului coatelor va implica automat tricepșii și pieptul.

AVANTAJ: Pullover la Cablu în Plan Declinat

Deși capul tău se află mai jos decât picioarele, având în vedere centrul de greutate al cablului nu se reduce eficacitatea exercițiului în timp ce tragi bara spre partea inferioară a corpului; prin urmare dorsalii tăi rămân implicați în mișcare pentru mai mult timp. Întrucât bara se deplasează mai aproape de picioarele tale, poți să strângi dorsalii așa cum ai proceda în timpul unei tracţiuni pentru dorsali cu brațul întins; totuși, unghiul corpului tău determină dorsalii să lucreze pe o rază de mișcare mai mare. Spre deosebire de tracţiuni cu brațul întins, unde trebuie să oprești bara pentru a menține tensiunea, versiunea la cablu în plan declinat îți permite să te miști în spate deasupra capului, menținând în același timp acea tensiune necesară la nivelul dorsalilor. Faptul că nu trebuie să îți faci griji în ce privește echilibrul face ca pullover-ul la cablu în plan declinat să fie câștigătorul clar în cursa spre cconstruirea unor dorsali inferiori incredibili.