Te simţi balonată?

Te simţi balonată?

Nu eşti singura. Între 10 şi 25 % dintre oamenii sănătoşi se confruntă frecvent cu balonarea, conform unui studiu publicat în International Scholarly Research Notices: Gastroenterology. Starea de balonare poate avea mai multe cauze, de la constipaţie la flatulenţă, retenţia de lichide sau mâncatul în exces. Deşi cauzele sunt individualizate – după ce alte cauze medicale mai frecvente sunt date la o parte – există câteva strategii de reducere a senzaţiei de balonare:

6 MODALITĂŢI DE A ÎNVINGE BALONAREA

1) Mănâncă încet. Minimizează cantitatea de aer pe care o ingerezi, încetinind ritmul când mănânci. Nu vorbi când mănânci şi mestecă fiecare îmbucătură de cel puţin 15 ori, pentru a mărunţi mâncarea şi a uşura, astfel, digestia.

2) Fii atentă la consumul de sare. Uneori, faptul că ne simţim „pufoase” nu se datorează digestiei, ci mai degrabă schimburilor hormonale din timpul ciclului menstrual, care cauzează retenţia de apă. Evită această senzaţie reducând consumul de sare în săptămâna dinaintea menstruaţiei şi concentrează-te pe alimente bogate în potasiu, precum fructele şi legumele.

3) Alege mese mai mici. Evită mesele bogate - şi disconfortul pe care îl generează - luând mese mai mici sau gustări de până la 6 ori pe zi.

4) Renunţă la dulciurile fără zahăr. Sorbitolul şi mannitolul - alcooli fără zahăr întâlniţi în anumite gume de mestecat şi bomboane - sunt cunoscuţi drept cauzatori de probleme gastrointestinale, când sunt consumaţi în cantităţi mari.

5) Ajustează cantitatea de fibre. Consumul insuficient de fibre poate cauza constipaţie şi alte probleme de sănătate. Creşterea prea mare sau prea rapidă a cantităţii de fibre, poate însă conduce, de asemenea, la disconfort digestiv. Câteva alimente bogate în fibre mai uşor de digerat şi care au mai puţine şanse de a provoca flatulenţă: morcovi, spanac, fructe de pădure, seminţe chia, ovăz şi terci de ovăz, quinoa şi dovlecel.

6) Fă sport. Activitatea fizică, cum ar fi mersul pe jos sau joggingul, poate ameliora balonarea. Menţinerea unui abdomen puternic poate ajuta, de asemenea, deoarece balonarea îi afectează mai des pe cei cu muşchi abdominali slabi.