Suc Dietetic vs. Suc Normal

Suc Dietetic vs. Suc Normal

Fie sunteţi băutoare de suc sau nu sunteţi. Nimeni nu are impresia că sucul vă este benefic, însă dacă vă este poftă de bulele acelea dulci, atunci ar trebui să cunoaşteţi informaţiile pentru a şti ce suc să alegeţi şi când.
Sucurile normale conţin zahăr, foarte mult zahăr, şi adesea în cea mai proastă formă posibilă: sirop din porumb cu conţinut ridicat de fructoză. Un pahar de 340 ml de suc conţine 39 grame de zaharuri care stimulează eliberarea insulinei şi transportă caloriile direct în depozitul de grăsime corporală.
Sucurile dietetice conţin zaharuri chimice care nu au niciun impact caloric, însă care ar putea avea consecinţe negative asupra sănătăţii voastre. Cu toate acestea consecinţele nu sunt încă cunoscute, iar oamenii beau suc dietetic de mai bine de 40 ani. Cercetătorii au demonstrat că sucurile dietetice nu oferă niciun beneficiu în reducerea grăsimii în rândul persoanelor supraponderale, însă acest lucru nu înseamnă că oamenii sănătoşi şi în formă nu pot folosi sucuri dietetice şi alte băuturi fără calorii ca înlocuitor.
În orice caz, ar trebui să consideraţi sucul ca fiind o trişare/ plăcere. Iată câteva puncte la care să vă gândiţi cu privire la ambele forme:
Multe produse proteice conţin îndulcitori dietetici cum sunt aspartamul şi stevia. Întrebarea este: vreţi mai mulţi îndulcitori de acest fel şi de la dulciurile voastre? Dacă vă gândiţi că aceşti îndulcitori fără calorii vă susţin obiectivele fără a vă face rău (şi nu vă putem oferi dovezi care să contrazică acest lucru), atunci alegeţi sucuri dietetice.
Sucurile normale consumate pe stomacul gol generează un atac al eliberării insulinei, transportând aceste calorii spre depozitele de grăsime corporală. Vă este mult mai bine să le consumaţi cu grăsimi şi fibre pentru a încetini eliberarea insulinei şi în jurul momentului antrenamentelor voastre, atunci când acestea au modestul avantaj de a ajuta la reumplerea depozitelor de glicogen arse în timpul antrenamentelor.

Câştigător: Voi – atunci când limitaţi aportul de suc.
Pe baza cercetărilor actuale, optaţi pentru forme dietetice, în detrimentul celor normale. În acest caz răul pe care îl cunoaşteţi (siropul din porumb bogat în fructoză) este mai dăunător decât răul pe care nu-l cunoaşteţi (îndulcitorii artificiali).