SOMON PRĂJIT CU SPARANGHEL ȘI TERIYAKI

SOMON PRĂJIT CU SPARANGHEL ȘI TERIYAKI


PRĂJEȘTE ÎNTR-O NEBUNIE: Când prăjești începe gătind carnea, iar apoi continuă cu legumele mai dense cum sunt morcovii, dovlecelul sau sparanghelul, iar pe urmă produsele delicate cum sunt legumele cu frunze. Folosește doar proteine care se gătesc rapid, inclusiv piept de pui, friptură, creveți, somon, file de porc sau tofu.

Timp de pregătire 30 minute
Pentru 4 porții

● 1 cană orez brun
● 1 ½ cană apă de cocos
● 2 lingurițe ulei de arahide sau ulei din semințe de struguri
● 500 grame somon fără piele, feliat subțire
● 1 mănunchi de sparanghel, cu capetele lemnoase tăiate
și feliate în trei
● 1/3 cană sos teriyaki
● 1 lingură sos picant sriracha
● 1 lingură ghimbir proaspăt mărunțit
● 2 căței de usturoi, mărunțiți
● 1 lingură semințe de susan

Pune orezul și apa de cocos într-o tigaie de mărime medie. Fierbe, redu focul la minim și lasă să fiarbă la foc mic acoperit până ce se înmoaie orezul, timp de aproximativ 25 minute. Ia de pe foc și lasă să stea acoperit timp de cinci minute. Amestecă orezul cu o furculiță.
Încălzește între timp un wok sau o tigaie mare la foc mediu-mare. Adaugă uleiul și rotește tigaia pentru ca acesta să se împrăștie. Adaugă bucățile de somon și lasă la prăjit timp de două minute sau până ce acesta începe să capete o nuanță opacă. Ia somonul din tigaie și pune-l deoparte.
Pune sparanghelul în tigaie și prăjește timp de două minute sau până ce acesta este puțin crocant, amestecând des. Adaugă amestecul teriyaki, amestecă pentru a le combina și lasă pe foc timp de un minut. Servește peste orezul brun și garnisește cu semințe de susan.

Informații nutriționale (per porție): calorii 489, total grăsimi 20 g, grăsimi saturate 4 g, grăsimi trans 0 gr, sodiu 364 mg, carbohidrați 46 g, fibre 5 g, zahăr 6 g, proteine 31 g.

Sparanghelul și somonul fac ca acest fel de mâncare prăjit să fie mega sănătos. Acizi grași omega-3 nu sunt doar sănătoși pentru inimă, dar pot reduce și durerile musculare asociate cu antrenamentele intense.