Puterea dovleacului

Puterea dovleacului

E din nou acea perioadă a anului – când fiecare cafenea reînvie bestiala specialitatea latte cu gust de dovleac și plăcinta cu dovleac este plasată în față și în centrul culoarului cu produse de panificație. Dar dovleacul e mai mult decât o tratație sezonieră: cu doar 50 de calorii per cană, tone de vitamine și minerale și găzduind beneficii semnificative pentru sănătate, dovleacul ar trebui să apară pe marginea farfuriei tot anul. Iată cinci moduri de a te bucura de acest favorit al toamnei.

1. CA AGENT DE REFACERE Gram cu gram, dovleacul are mai mult potasiu decât bananele, ajutându-te să îți revii după un antrenament greu, restabilind echilibrul electroliților și reducând presiunea arterială. Unele studii chiar îl asociază cu păstrarea masei musculare și densitate osoasă îmbunătățită. Adaugă ½ cană de dovleac smoothie-ului tău postantrenament, pentru a culege beneficiile pentru refacere.

2. CA MIC-DEJUN PENTRU ÎMBUNĂTĂȚIREA VEDERII Potrivit National Institutes of Health, 1 cană de dovleac conține 200% din necesarul zilnic de vitamina A, ajutând la protejarea suprafeței ochiului, susținând o vedere sănătoasă și încetinind declinul funcționării retinei la cei cu o anumită boală oculară degenerativă. Dovleacul conține, de asemenea, o tonă de beta-caroten, care se convertește în vitamina A în corp, și care poate reduce inflamațiile și reduce riscul anumitor tipuri de cancer. Încearcă rețeta noastră de Budincă de dovleac cu semințe chia, pentru un mic dejun care îți îmbunătățește vederea.

3. CA REȚETĂ ÎNLOCUITOARE SĂNĂTOASĂ Piureul de dovleac e un super-înlocuitor pentru ulei și unt pentru coacere, reducând caloriile și adăugând o abundență de vitamine, minerale și fibre. Folosește un raport de 1:1 când înlocuiești uleiul, și folosește ¾ cană dovleac în locul unei căni de unt.

4. CA GUSTARE PLINĂ DE FIBRE
Semințele de dovleac conțin 1,7 grame de fibre per uncie, ajutând la scăderea riscului de boală coronariană, în timp ce sporește starea de sațietate și încurajează o digestie sănătoasă. Cumpără semințe crude, decojite de la magazin, sau păstrează interiorul felinarului-dovleac și prăjește-ți-le singură: spală semințele, apoi adu-le în punctul de fierbere într-o oală. Redu focul și fierbe la foc mic timp de 10 minute, apoi scurge semințele și uscă-le prin tapotare. Amestecă-le cu puțin ulei de măsline și puțină sare, apoi prăjește-le la 160 de grade, 15 minute, amestecându-le o dată.

5. CA SUPĂ CALMANTĂ
Dă-te mai încolo, curcanule: și dovleacul conține triptofan, amino-acidul care ajută la producerea serotoninei, o substanță chimică din creier ce joacă un rol important în reglarea stării de spirit, relaxare și calitatea somnului.

BUDINCĂ DE DOVLEAC CU SEMINȚE CHIA
PENTRU: 6 PORȚII

Într-un borcan sau un bol mare, combină 2 căni de lapte de migdale simplu, neîndulcit, ½ cană curmale fără sâmburi și 1/3 cană semințe chia. Mixează bine, apoi acoperă și dă la frigider 4-8 ore. Apoi toarnă în blender și amestecă la viteză mare până devine foarte fin, circa 2 minute. Adaugă ¾ cană piure de dovleac neîndulcit, ¾ linguriță condiment de plăcintă de dovleac și un praf de sare de mare, și mixează până se combină. Împarte amestecul în șase borcănașe de 120 ml cu capac. Dă la frigider o oră, apoi servește.

Informații nutriționale (per porție= 1 borcan): calorii 104, grăsimi totale 4 g, grăsimi saturate 0,5 g, proteine 2,5 g, carbohidrați 16 g, fibre 5 g, zahăr 9 g