Puiul ‒ sursa voastră de energie

Puiul ‒ sursa voastră de energie

Carnea de pui dezosată şi fără piele reprezintă o sursă excelentă de proteine complete. Aceasta este de asemenea foarte bogată în niacină (cunoscută şi ca vitamina B-3), un nutrient necesar pentru a metaboliza proteina, grăsimile şi carbohidraţii, precum şi pentru repararea ADN-ului şi pentru folosirea calciului în organism. Femeile au nevoie de 14 miligrame de niacină pe zi ‒ o bucată de piept de pui de 140 grame dezosat şi fără piele conţine 95 la sută din necesarul zilnic. Alte modalităţi bune pentru a obţine necesarul de niacină includ tonul, carnea de curcan, carnea de vită, ouăle, ciupercile, brânza de vacă şi cereale sau paste care au fost fortificate cu niacină.

piept de pui dezosat, fără piele [140 g crud]: 170 calorii, 4 g total grăsimi, 1 g grăsimi saturate, 32 g proteine, 14 mg niacină

muşchiuleţ de pui dezosat, fără piele [85 g crud]: 103 calorii, 3.5 g total grăsimi, 1 g grăsimi saturate, 17 g proteine, 4.5 mg niacină

copan fără piele (pulpă) [1 bucată]: 106 calorii, 4 g total grăsimi, 1 g grăsimi saturate, 17 g proteine, 5 mg niacină

Aripă cu piele [1 bucată]: 204 calorii, 14 g total grăsimi, 4 g grăsimi saturate, 19 g proteine, 6 mg niacină