PECK DECK INVERSAT vs. RIDICĂRI LATERALE DIN APLECAT

PECK DECK INVERSAT vs.  RIDICĂRI LATERALE DIN APLECAT

Ambele mișcări lucrează deltoizii posteriori, însă care este o mișcare mai bună pentru izolare?

PEC DECK INVERSAT

Probabil că nu este cea mai populară mișcare din arsenalul tău de exerciții, însă pec deck-ul inversat poate fi o unealtă utilă în rutina ta. Trebuie să faci câteva ajustări simple dar în același timp critice când abordezi aparatul. În primul rând, suportul pentru piept se mișcă adesea în față și în spate, prin urmare trebuie să te asiguri că este suficient de departe pentru a-ți permite brațelor să se întindă la începutul fiecărei repetări. Trebuie de asemenea să ajustezi șezutul pentru a te asigura că brațele tale sunt paralele cu solul pe parcursul efectuării întregii mișcări, aliniate perfect cu deltoizii posteriori. Și în cele din urmă majoritatea aparatelor îți permit să limitezi raza de mișcare a brațelor în sine; în cazul de față ai nevoie de libertate totală pentru ca repetarea ta să înceapă când brațele tale se află direct în fața capului tău. Este important să îți ții brațele ușor îndoite pe parcursul efectuării întregii mișcări. Vei vedea de multe ori tipi care își întind coatele (îndreptând brațele) la finalul razei de mișcare, ceea ce implică în acțiune tricepșii și reduce așadar din implicarea deltoizilor posteriori.

RIDICĂRI LATERALE DIN APLECAT

Această mișcare uni-articulară pentru deltoizii posteriori se încadrează spre finalul rutinei tale pentru deltoizi, urmând după presele deasupra capului, ramatul din poziție verticală și ridicările laterale. Chestia tare în legătură cu ridicările laterale din aplecat rezidă în versatilitatea acestora. Poți folosi gantere sau cabluri și poți efectua această mișcare fie cu un braț sau cu ambele brațe în același timp. Pentru a te menține într-o poziție sigură ține genunchii ușor îndoiți pe parcursul efectuării întregii mișcări și spatele arcuit cu pieptul sus. Încearcă să eviți tendința de a te privi în oglindă, întrucât acest lucru va cauza curbarea coloanei cervicale. Mulți tipi fac greșeala de a-ți întinde în exces gâtul, cauzând o presiune inutilă și întindere în această zonă. Cel mai bine este să îți ții privirea fixă la câțiva centimetri în fața ta, cu capul și coloana în poziție neutră.

AVANTAJ: PEC DECK INVERSAT

Când vine vorba de izolarea deltoizilor posteriori adesea neglijați, există puține exerciții care fac o treabă mai bună decât pec deck-ul inversat. Comparativ cu mișcarea eficientă din aplecat, pec deck-ul inversat îți permite să te concentrezi asupra deltoizilor posteriori. În vreme ce versiunea din aplecat necesită un echilibru general, pec deck-ul inversat poate izola deltoizii fără a folosi energie pentru nimic altceva, și îl poți efectua folosind fiecare braț pe rând. Așadar în vreme ce noi îmbrățișăm ridicările laterale din aplecat ca mișcare preferată pentru deltoizii posteriori, te încurajăm să faci loc în rutină pec deck-ului inversat de la o săptămână la alta pentru o izolare totală a probabil celei mai puțin dezvoltate părți ale corpului culturiștilor din toată lumea.