Organic vs. Non-organic

Organic vs. Non-organic

Mâncărurile organice sunt cultivate şi crescute cu ajutorul unor metode nonsintetice, ceea ce înseamnă că nu conţin pesticide şi fertilizatori chimici adăugaţi pe păşuni. Pentru ca un aliment să fie etichetat ca organic în Statele Unite ale Americii, producătorii trebuie să obţină un certificat USDA pentru verificarea afirmaţiilor. Dacă studiile privind alimentele organice nu au arătat neapărat că acestea ar avea o valoare nutriţională mai mare sau că ar fi mai sigure, mulţi oameni optează pentru ceea ce este organic deoarece consideră că reducerea conţinutul chimic al alimentelor pe care le consumă va duce la o stare mai bună de sănătate.
   Mulţi culturişti se bazează pe alimentele organice din diverse motive. Pe lângă nivelurile reduse de substanţe chimice, multe alimente organice au un profil nutriţional mai bun datorită modului în care au fost cultivate sau crescute. Spre exemplu carnea de vită hrănită cu iarbă are un conţinut mult mai ridicat de acizi graşi omega-3 (cel mai sănătos tip de grăsimi) decât vita crescută tradiţional. Somonul crescut la fermă, hrănit cu seminţe cum este porumbul, are un conţinut mai scăzut de acizi graşi omega-3 decât somonul prins în sălbăticie.
   Ouăle fac parte din categoria celor mai frecvente alimente organice. Acestea provin de la găini crescute în libertate, hrănite pe baza unei diete organice. Echivalentul lor industrial vine de la găini, adesea ţinute în cuşcă, care sunt hrănite cu produse modificate genetic, antibiotice şi derivate animale. Ouăle organice se laudă cu un conţinut mai mare de acizi graşi omega-3. Aceste ouă au de asemenea adesea un conţinut mai ridicat de acid folic şi alte vitamine B, şi un conţinut mai scăzut de antibiotice.
   Un studiu recent a arătat că morcovii organici creşteau imunitatea prin înmulţirea celulelor T. Bineînţeles că a avea un sistem imunitar mai sănătos este un aspect important pentru culturiştii care doresc să îşi maximizeze câştigurile musculare şi recuperarea în urma antrenamentului. Oamenii de ştiinţă de la Universitatea din Stanford au arătat de asemenea că alimentele organice erau cu 30 % mai puţin contaminate cu substanţe chimice decât alimentele non-organice.
   Dacă aveţi în vedere toţi aceşti factori, alegerea alimentelor organice în defavoarea celor non-organice este o opţiune logică. Cu toate acestea, alimentele organice sunt adesea considerate considerabil mai costisitoare decât echivalentul lor non-organic. Dacă bugetul constituie una dintre cele mai mari preocupări ale voastre în ceea ce priveşte opţiunile alimentare, produsele organice nu sunt poate cea mai bună opţiune. Cu toate acestea, dacă printre priorităţile voastre se numără reducerea consumului de substanţe chimice din dieta voastră, ar trebui să alegeţi în mod invariabil produsele organice.

CÂŞTIGĂTOR: Organic, îndeosebi dacă preţul nu reprezintă un factor determinant.