ÎNDREPTARE (POȚI SĂ O IDENTIFICI PE CEA GREȘITĂ?)

 ÎNDREPTARE (POȚI SĂ O IDENTIFICI PE CEA GREȘITĂ?)

Una dintre aceste poze ilustrează o greșeală critică dar frecventă aproape de capătul inferior al îndreptării.

POȚI SĂ O IDENTIFICI PE CEA GREȘITĂ?

Despre îndreptare

Ți-ar fi greu să găsești un exercițiu mai brutal și eficient decât îndreptarea convențională. Nu lasă nicio fibră musculară neatinsă, întrucât pur și simplu tragi bara de la sol. Însă după cum știi, îndreptarea nu este pur și simplu o „tracțiune”. Este de asemenea o presă, deoarece în timp ce tragi cu partea superioară a corpului, în același timp și împingi în sol cu picioarele. Cu toate acestea, mulți  uită că acesta este în egală măsură un exercițiu pentru picioare dar și o mișcare pentru spate.

Identifică greșeala

Am fost cu toții avertizați că modalitatea cea mai sigură de a ridica ceva este ținând acel ceva aproape de corp. Acesta este un sfat bun când îți ridici cumpărăturile, însă este de asemenea critic când vine vorba de îndreptare. Și când spunem aproape de corp, ne referim că ar trebui să tragi la propriu bara în sus pe picioare. Cu cât te poți apropia mai mult de bară, cu atât va fi mai mare avantajul mecanic pe care îl obții și echilibrul, și cu atât va fi mai sigur pentru spatele tău. Când începi cu bara depărtată de tibii, ești mai slab și nu îți poți folosi spatele și picioarele pentru a efectua mișcarea în mod eficient și cu putere. Poza 1 este corectă.

Rezolvă

Fixează-ți picioarele în timp ce rostogolești bara spre tibii, ajustând unghiul picioarelor tale astfel încât bara efectiv să te atingă. Mulți folosesc pudră pentru bebeluși pe tibii și cvadricepși pentru a ajuta ca bara să alunece în sus și în jos pe picioare. Nu folosi cretă, întrucât aceasta împiedică capacitatea barei de a aluneca ușor. Dacă folosești pudră pentru bebeluși, ai grijă să nu îți rămână pe mâini – vei avea dificultăți în a prinde bara. În momentul în care bara îți atinge tibiile, ține brațele complet drepte și mișcă bara ca pe o unitate. În timp ce împingi, tragi și glisezi. Împingi, tragi, glisezi, repeți.

SFAT PENTRU ÎNCEPĂTORI

Începe la un suport cu greutăți, setând siguranțele astfel încât bara să fie poziționată imediat deasupra genunchilor în poziția de start. Așează-ți picioarele și glisează bara spre tine astfel încât să fie lipită de partea inferioară a cvadricepșilor. Împinge în sol în timp ce tragi bara în sus pe picioare până ce ajungi în poziție verticală. Pe măsură ce exersezi și stăpânești forma de execuție, poți să cobori progresiv siguranțele până ce bara este pe sol și efectuezi o îndreptare convențională.