H2-oh?

H2-oh?

       Din ce în ce mai multe cercetări arată faptul că șansele sunt mai mari ca atleții, îndeosebi atleții de anduranță cum sunt cicliștii ce parcurg distanțe lungi, maratoniștii și triatleții să fie negativ afectați de un consum prea mare de apă în timpul competițiilor în cadrul sporturilor de rezistență.

Deși s-a spus că a deveni deshidratat la nivel moderat compromite performanța, un studiu recent publicat într-un supliment al Scandinavian Journal of Medicine & Science in Sports sugerează că atunci când atleții nu sunt conștienți de faptul că sunt deshidratați, aceștia nu au o performanță mai proastă. Un studiu similar publicat în British Journal of Sports Medicine  a arătat că deshidratarea moderată nu trage înapoi atleții aflați în formă.     

Un consum prea ridicat de lichide totuși reprezintă un rar, însă real pericol cunoscut sub numele de hiponatremie, o afecțiune cauzată de niveluri anormale de scăzute de sodiu în sânge. Studiile de la maratoanele din Boston și Londra au arătat că aproximativ 13 la sută dintre alergătorii analizați aveau un anumit nivel de hiponatremie.

Femeile ar putea fi expuse unui risc mai crescut de hidratare în exces decât bărbații din cauza gradului mai redus de transpirație și a mărimii mai mici a corpului. În plus, alergătorii care se mișcă mai lent sunt expuși unui risc mai mare deoarece aceștia petrec mai mult timp pe traseu și s-ar putea să fie tentați să bea mai multe lichide. Experții în antrenament militează din ce în ce mai mult în favoarea unei reguli simple când vine vorba de hidratare: în timpul competiției bea atunci când ți-e sete. Tim Noakes, un medic vechi în medicină sportivă spune că instinctele organismului reprezintă cel mai bun prieten al unui atlet. „Dacă bei atunci, când ți-e sete îți maximizezi performanța.” 

   Evident că Oxygen nu sugerează să nu mai bei lichide în timpul antrenamentelor.

Bea lichide, dar nu exagera – lasă-ți setea să te ghideze.