FAST FOOD !

FAST FOOD !

În acest articol vei afla câteva informaţii interesante despre fast-food-uri şi despre efectele asupra sănătăţii a consumului de astfel de preparate. Imaginează-ţi: eşti la lucru; eşti extrem de ocupat şi în final eşti mort de foame. Ce să faci? Mergi la fast-food-ul local. Acum există pretutindeni mai multe “mecca” ale mâncării decât sunt guri de hrănit. Efectul pe care consumarea acestor mâncăruri îl are asupra sănătăţii noastre este devastator.
Totul începe din copilărie datorită părinţilor noştri. Alegeri incorecte a locurilor unde mâncăm ne dau falsul sentiment că ne hrănim sănătos. Dacă pur şi simplu ne gândim la faptul că a mânca regulat ne prelungeşte viaţa, atunci ar fi cazul să ne reevaluăm obiceiurile alimentare. În primul rând trebuie să analizăm ce nutrienţi asimilăm când mâncăm la un fast-food. Multe din aceste mâncăruri sunt bogate în grăsimi şi carbohidraţi care nu ne sunt necesari. Consumul ideal de calorii ar fi: 30% grăsimi, 40% proteine şi 30% carbohidraţi. Având în vedere că, caloriile din majoritatea mâncărurilor dintr-un fast-food provin 80% din grăsimi/carbohidraţi şi 20% din proteine, nu e de mirare că predispoziţia pentru obezitate este accentuată.
Totuşi nu este în totalitate vina noastră ci mai degrabă slaba educaţie care o avem în acest sens, ne face să nu ne gândim la cât de încărcate ne pot fi arterele cu grăsimi şi substanţe nocive. Sper că după cele citite, ignoranţa va dispărea şi te vei gândi de două ori înainte de a comanda un dublu cheeseburger cu cartofi prăjiţi. Astfel, îţi dăm câteva sugestii când intri într-un fast-food:
“Aş dori o salată!” În locul acelor irezistibili cartofi prăjiţi, de ce să nu serveşti o salată? Da, la orice fast-food vei găsi şi salate, dar ai grijă să nu-ţi comanzi şi maioneză, fiindcă îţi vei învinge scopul.
“Mai mare nu înseamnă mai bun!” Niciodată să nu-ţi iei porţie dublă. Dacă chiar eşti atât de înfometat, ia-ţi o porţie simplă şi comandă-ţi un pahar de apă sau ceai cu gheaţă.
“Un pahar cu apă, vă rog!” Alege un pahar cu apă sau ceai cu gheaţă în locul sucurilor carbogazoase. Cele din urmă conţin de 5 ori mai multe calorii decât îţi sunt necesare.
“Nu-ţi dori caşcaval!” Caşcavalul prelucrat are efecte secundare asupra arterelor şi aduce un surplus nedorit de calorii.
“Orezul e super!” Alege o porţie de orez în locul cartofilor prăjiţi sau chiar mai bine, alege o porţie de salată pe lângă orez.
“E o situaţie sărată!” Nu săra şi nu adăuga ketchup. De obicei mâncărurile din fast-food conţin multă sare şi calorii.
“ Bea apă!” Pentru a scăpa de tentaţia de a-ţi mări porţiile bea două pahare cu apă cu 30 minute înainte de a mânca. Acest lucru îţi va scădea pofta de mâncare şi ca urmare vei mânca mai puţin.
“Fără dulciuri!” Sari peste desert. Dacă simţi cu adevărat nevoia de a mânca ceva dulce, cumpără-ţi un fruct. Păstrează deserturile delicioase pentru weekend.
“Spune NU maionezei!” Multe dintre “specialităţi” se servesc împreună cu maioneză. Maioneza este foarte bogată în grăsimi, colesterol şi calorii.
Prepară-ţi singur mâncarea!” Prepară-ţi ceva bun şi uşor seara, precum o salată de ton sau un sandwich cu pui sau curcan, pentru a doua zi la muncă.
În general ceea ce îţi prepari acasă conţine mult mai puţine grăsimi şi este mai sănătos decât orice îţi vei cumpăra dintr-un fast-food. În acest mod poţi deţine controlul asupra ingredientelor mâncării pe care o vei prepara.
Aşa că data viitoare când te vei apropia de un fast-food plănuieşte ceea ce vrei să mănânci şi nu comanda ceva ce conţine prea multe grăsimi şi calorii. Dacă alegi obiceiuri mai bune de a mânca vei avea un corp mai sănătos şi de ce nu, frumos.