FASCIITA PLANTARĂ- (PROBLEME CU CĂLCÂIUL)

FASCIITA PLANTARĂ- (PROBLEME CU CĂLCÂIUL)

Probleme la nivelul picioarelor pot juca un rol în durerile de genunchi, şold sau zona lombară în timpul antrenamentului, prin urmare ai grijă la accidentările frecvente şi ce trebuie să faci atunci când apar dureri.

Corpurile noastre, în mare măsură la fel ca şi casele, au nevoie de o fundaţie echilibrată care să permită la orice se află deasupra să fie simetric. Având în vedere că fundaţia corpului nostru este reprezentată de picioare, accidentările, încordările tendoanelor sau problemele de aliniere la picioare pot cauza potenţiale probleme de-a lungul lanţului kinetic cu alte părţi ale corpului. Potrivit lui Brad Katzman, DPM, deţinător al Family Foot Centers din Ontario şi Fontana (CA), problemele frecvente la picioare care creează potenţiale dureri la genunchi, şold sau spate în rândul persoanelor ce se antrenează cu greutăţi includ încordare la nivelul tendonului lui Ahile (provenind de la muşchiul gastrocnemius şi/ sau soleus), fasceită plantară, platfus (piciorul plat) şi pes cavus (picior scobit).Probleme la nivelul picioarelor pot juca un rol în durerile de genunchi, şold sau zona lombară în timpul antrenamentului, prin urmare ai grijă la accidentările frecvente şi ce trebuie să faci atunci când apar dureri.

Katzman spune că o scurtare a tendonului lui Ahile este un lucru frecvent întâlnit în rândul culturiştilor. Încordarea ar putea fi un rezultat al lipsei flexibilităţii muşchiului gastrocnemius (muşchiul mai vizibil al părţii posterioare a zonei inferioare a piciorului) sau a muşchiului soleus (muşchiul mai adânc al gambei). Incapacitatea de a efectua genuflexiuni sau o presă pentru picioare fără a ţine picioarele poziţionate ferm pe sol sau pe platforma aparatului de presă pentru picioare este un semnal imediat de alarmă care ar putea indica o încordare a tendonului lui Ahile. Un alt semn sigur al încordării tendonului lui Ahile este durerea de-a lungul părţii anterioare a piciorului.
O problemă relativ obişnuită în rândul culturiştilor, spune Katzman, este fasceita plantară, o inflamare a fasciei plantare, învelişul lung al tendonului care merge de-a lungul părţii inferioare a piciorului de la călcâi în faţă. Această afecţiune este adesea extrem de dureroasă dimineaţa, când faci primul pas la ridicarea din pat. Senzaţia este descrisă de obicei unghiuri ascuţite (cam ca şi cum ai păşi pe piuneze) şi începe de la călcâie şi merge spre partea frontală a tălpii. Potenţialele cauze ale fasciitei plantare includ încălţările vechi sau stricate, avansarea agresivă a porţiunii aerobice a programului tău de antrenament, lipsa de flexibilitate la nivelul fasciei plantare/ gambe, sau antrenarea în exces a gambelor cu exerciţii de rezistenţă precum ridicările pentru gambe fără o pauză adecvată între sesiunile de antrenament. Având în vedere că fasciita plantară apare de obicei doar pe fiecare parte pe rând, aceasta poate determina un dezechilibru al fundaţiei corpului, întrucât greutatea corporală se va muta pe partea unde nu există durere în timpul activităţilor ce presupun ridicarea unei greutăţi, cum sunt genuflexiunile, îndreptările şi ramatul cu bară din aplecat. Odată ce masa corporală s-a distribuit inegal pe cele două picioare, forţe inutile se pot deplasa în sus de-a lungul corpului şi pot afecta genunchiul, şoldul sau zona lombară.

Pes planus şi pes cavus, cunoscute altfel sub denumirea de platfus şi piciorul scobit, sunt probleme comune de aliniere defectuoasă a piciorului, care iniţial pot să nu fie dăunătoare; cu toate acestea, Katzman consideră că în timp culturiştii care au asemenea probleme pot dezvolta o serie de probleme compensatorii la alte părţi ale corpului. La fel ca în cazul fasciitei plantare, exerciţiile cu greutăţi pot crea probleme în cazul acestor două afecţiuni. Platfusul spre exemplu poate crea forţe în exces asupra porţiunilor interioare ale gleznelor şi / sau genunchilor, care pun o presiune inutilă asupra ligamentelor mediane şi / sau asupra tendoanelor acestor încheieturi. Presiunea excesivă poate în timp să ducă la durere în zona mediană a genunchiului (durere în partea interioară a genunchiului) sau la alte afecţiuni cunoscute ca disfuncţie a tendonului tibial posterior (durere de-a lungul fluierului piciorului spre gleznă). Din contră, piciorul scobit este adesea clasificat ca piciorul rigid. Katzman spune că un picior rigid nu absoarbe bine şocul şi duce adesea la durere la zona lombară.
În mod evident problemele la fundaţia corpului pot duce la aspecte potenţial nefavorabile pentru alte părţi ale corpului, ceea ce în schimb îţi poate afecta antrenamentul. Având grijă de picioarele tale urmând unele dintre sfaturile din „Instrucţiuni pentru Îngrijirea Picioarelor” te va ajuta să păstrezi sănătatea picioarelor tale astfel încât să nu fie afectate alte părţi ale corpului. Dacă ai probleme cu picioarele tale, caută ajutor din partea unui expert în acest sector, cum ar fi un podiatru, pentru a stabili care sunt cele mai bune opţiuni pe care le ai la dispoziţie.

Întrucât picioarele tale acţionează ca o fundaţie a corpului, a avea grijă de ele este esenţial. Problemele la nivelul picioarelor poate duce la probleme cu alte părţi ale corpului, şi poate astfel să îţi afecteze antrenamentul.

INSTRUCŢIUNI PENTRU ÎNGRIJIREA PICIOARELOR

          

PROBLEMĂ LA NIVELUL PICIORULUI   SOLUŢIE
Tendon al lui Ahile mai Scurt

1) Stabileşte dacă încordarea este cauzată de muşchiul gastrocnemius sau de muşchiul soleus
2) Întinde muşchiul afectat de trei ori timp de 30 secunde.
3) Dacă nu poţi să stabileşti care muşchi generează problema, întinde ambii muşchi.

Fasciită Plantară

1) Pune gheaţă pe zona afectată timp de 10-15 minute, de 2 – 3 ori pe zi. Întinde muşchiul gastrocnemius şi soleus de trei ori pe zi timp de 30 secunde.
2) Ia cea mai mare doză recomandată pentru un anti-inflamator aşa cum este ibuprofenul.
3) Caută consultaţie avansată din partea unui profesionist medical dacă persistă durerea.

Platfus/ picior scobit 1) Obţine o consultaţie la ortopedie din partea unui profesionist medical licenţiat pentru a stabili ce tip de tratament ortopedic îţi aduce mai multe beneficii.