Ce se întâmplă când... Treci de la o fluturare la pec-deck la o fluturare la aparat?

Ce se întâmplă când... Treci de la o fluturare la  pec-deck la o fluturare  la aparat?

Fluturarea la pec-deck este un exercițiu la aparat foarte popular care izolează pieptul. Ce se schimbă când schimbi această versiune cu fluturarea tradițională la aparat?

PEC-DECK-UL TRADIȚIONAL

Exercițiile uni-articulare cum este fluturarea la pec-deck se efectuează de obicei după mișcările multi-articulare cu greutăți mari (la diferite unghiuri) în cadrul antrenamentului tău pentru piept. Pec-deck-ul îți permite să activezi fibrele exterioare și interioare ale pieptului cu precizie. Poți de asemenea pentru varietate să efectuezi această mișcare la începutul rutinei tale pentru a extenua în prealabil pieptul. Efectuată de obicei la final, aceasta constituie o modalitate excelentă de a inunda și a pompa fibrele mușchilor pectorali.

Pec-Deck-ul obișnuit

O mișcare uni-articulară standard pentru piept este fluturarea la pec-deck, la care stai drept pe bancă și prinzi mânerele la nivelul pieptului. Coatele tale sunt sus și ușor îndoite, cu brațele paralele cu solul. Îți apropii mâinile în fața ta ca și cum ai îmbrățișa un butoi sau un copac.

FĂ ACEASTĂ SCHIMBARE

La suprafață, aceste două mișcări uni-articulare pentru piept par a fi asemănătoare. Cu toate acestea, când te așezi la un aparat mai vechi pentru fluturări și îți așezi mâinile pe suporturi trebuie să îți poziționezi brațele la un unghi de 90 grade, având doar partea superioară a brațelor paralelă cu solul. În timp ce împingi de mânere pentru a aduce brațele în fața ta, îți dai seama că poți să îți apropii aproape în totalitate coatele, ceea ce nu poți face când folosești pec-deck-ul. Acest lucru înseamnă că raza de mișcare și tensiunea pe care o exerciți asupra pieptului o depășește cu mult pe cea a popularului pec-deck.

Nu crezi? Ia și încearcă stând pe canapea sau la birou. Ridică coatele, apropiile în fața capului și strânge. Încearcă apoi poziția alternativă a brațelor asemănătoare cu pec-deck-ul, ca și cum ai lua în brațe un butoi. Pe care o simți mai tare? Exact.

OBȚINE BENEFICIILE DE LA AMBELE

Niciun aparat nu îți va oferi singur densitatea deplină a pieptului, așadar asigură-te că incluzi ambele versiuni în antrenamentul tău, alternând de la un antrenament la altul. În vreme ce mai popularul pec-deck este excelent pentru izolarea atât a fibrelor exterioare cât și a celor interioare la nivelul pectoralilor, fluturarea tradițională la aparat permite o tensiune incredibilă prin intermediul unei mai mari raze de mișcare.