Ce se întâmplă când... Inversaţi priza pentru presa la bancă?

Ce se întâmplă când...  Inversaţi priza pentru presa la bancă?

VERSIUNEA STANDARD

Odată ce vă găsiţi poziţia ideală a corpului pe bancă în raport cu bara, presa la bancă cu aparat Smith reprezintă o unealtă excelentă pentru o creştere continuă a pectoralilor. Bineînţeles, principalul motiv pentru care ar trebui să încorporaţi acest exerciţiu grozav este acela că vă permite să vă concentraţi întreaga atenţie asupra împingerii greutăţii. Întrucât stabilizatorii voştri nu sunt în mod continuu puşi la treabă pentru a susţine stabilitatea, aceştia pot asista principalii generatori de mişcare la capacitate maximă, ceea ce înseamnă că puteţi pune o greutate mai mare pe discuri.

EFECTUAŢI ACEASTĂ SCHIMBARE

În cazul presei la bancă cu greutăţi libere traiectoria ideală a barei este un arc. Atunci când bara ajunge la pectoralii inferiori, o împingeţi în sus în mod exploziv în timp ce se deplasează înapoi până la un punct, mergând direct peste faţa voastră. Cu toate acestea, acea mişcare ce descrie un arc este imposibil de realizat la aparatul Smith. Când folosiţi aparatul Smith pentru piept, traiectoria fixă vă obligă să lucraţi într-un singur plan de mişcare. Puteţi totuşi folosi acest aspect în avantajul vostru în funcţie de priza pe care o folosiţi şi gradul de depărtare al mâinilor voastre de-a lungul barei.
Prinzând bara cu o priză inversată, mutaţi în mod automat o mare parte a focusului spre pectorali şi tricepşi. Priza inversată vă ajută să ţineţi coatele în interior şi partea superioară a braţelor paralelă cu trunchiul. Priza standard foloseşte o mai mare parte a fibrelor musculare ale pectoralilor inferiori şi mediani. Dacă vă ţineţi mâinile depărtate la distanţa standard spre larg, exerciţiul chiar ajută la vizarea mai mult a acelor fibre încăpăţânate ale pectoralilor superiori, precum şi a tricepşilor. Anumite cercetări sugerează de fapt că folosirea unei prize inversate mai largi la bancă poate stimula partea superioară a pieptului într-o manieră la fel de eficientă precum varianta înclinată.

BENEFICIAȚI DE PE URMA AMBELOR

Versatilitatea aparatului Smith permite multe variaţii ale aceleiaşi mişcări cu doar o mică schimbare a prizei. Vă încurajăm  foarte mult să folosiţi acel beneficiu din plin. Schimbaţi priza la prese de la un antrenament la altul din priză pronaţie standard la versiunea cu priză inversată. Vedeţi cum vă simţiţi pieptul. Asiguraţi-vă de asemenea că includeţi presa standard la bancă, precum şi gantere, cabluri şi aparate pentru a vă complementa antrenamentul pieptului. Nu vă blocaţi făcând aceleaşi mişcări în fiecare săptămână. Chiar şi în cadrul aceluiaşi exerciţiu (după cum am demonstrat aici), există întotdeauna loc de variaţii pentru a vă duce antrenamentul la următorul nivel.