Beneficiile boabelor de fasole neagră

Beneficiile boabelor de fasole neagră

Cu cât mănânci mai multă, cu atât mai mult...arzi grăsime, pui mușchi, îți întărești oasele și îți îmbunătățești sănătatea inimii. Iată cinci feluri în care te poți bucura de aceste păstăi generatoare de energie și să faci din ele parte din alimentația ta zilnică.

1. CA MÂNCARE METABOLICĂ. Fasolea neagră conține flavonoide pentru a controla metabolismul grăsimii, magneziu pentru a ajuta la sinteza proteică și molibden pentru a ajuta celulele să creeze energie. Fă un chili bogat în proteine combinând două conserve de fasole neagră (scurse), o conservă de roșii cubulețe, 1 ½ cană zeamă de pui, cu conținut redus de sare, ½ kg de carne de curcan extra-slabă (prăjită până devine maronie), 1 lingură de pudră chili, 1 ½ lingurițe de chimen măcinat, ¾ lingurițe de oregano și trei căței de usturoi (zdrobiți) într-o oală mare. Acoperă și adu la ounctul de fierbere, apoi redu focul și fierbe la foc mic 20-30 de minute.

2. CA ȘI INGREDIENT CARE DISTRUGE CANCERUL. Seleniul din fasolea neagră ajută ficatul să detoxifice compușii care cauzează cancerul, precum și antioxidanții să prevină deteriorarea ADN-ului și mutația genetică, ajutând la reducerii creșterii tumorale. Fă o delicatesă amestecând două conserve de fasole neagră, două linguri de jalapenos tocați mărunt, un avocado și sucul de la un lime. Servește peste burgeri, în salate sau în tacos.

3. CA DESERT CARE PREVINE ÎMBOLNĂVIREA. Fasolea neagră e plină de acid folic, despre care s-a demonstrat că previne Alzheimer și Parkinson, precum și bolile de inimă. Înlocuiește o cană de făină cu una de piure de fasole în prăjiturile cu ciocolată și în brownies ca să elimini glutenul și să stimulezi conținutul proteic și de fibre. Lucrezi cu un amestec din comerț? Renunță la ouăle și uleiul de care scrie pe cutie că e nevoie și înlocuiește-le cu o cutie de fasole neagră.

4. CA BURGER CARE ÎNTĂREȘTE OASELE. Fasolea neagră conține toate elementele necesare pentru oase și articulații, inclusiv calciu, fier, fosfor, magneziu, mangan, cupru și zinc. Fă-ți scheletul fericit cu acest burger pe bază de fasole, ușor de preparat: scobește pulpa de la un cartof dulce copt și amestec-o cu o conservă de fasole neagră, ¼ cană coriandru tăiat fin, ½ linguriță pudră de chili, ¼ linguriță sare și ¼ cană panko din grâu integral. Formează patru turtițe și presară pe fiecare încă ¼ cană de panko, apoi gătește într-o tigaie înaltă încinsă timp de 8 minute, întorcându-le la jumătatea timpului.

5. CA SALATĂ PENTRU O INIMĂ FERICITĂ. Fibrele solubile, quercitina și saponina din fasolea neagră conlucrează pentru a-ți proteja inima de boală și reduc inflamația înlăturând reziduurile și toxinele, menținând arterele curate și prevenind depunerea plăcii. Încearcă această salată cu trei feluri de fasole: într-un recipient mare resigilabil, combină câte o cană de fasole neagră, fasole kidney și garbanzo, ½ cană de ceapă tăiată fin, ¾ cană ardei roșii și verzi tăiați, ¼ cană țelină tăiată și ½ cană de ceapă verde tăiată fin. Amestecă 3 linguri de oțet din cidru de mere, 1 lingură de sirop de arțar, 1 linguriță muștar de Dijon și sare și piper (după gust), apoi adaugă la amestecul de fasole. Acoperă și scutură pentru a combina toate ingredientele și lasă totul să se așeze peste noapte.