Antrenamentul - o soluție pentru îmbunătățirea vieții sexuale

Antrenamentul - o soluție pentru îmbunătățirea vieții sexuale

Există tot mai multe dovezi care indică faptul că frecventarea sălii este un lucru pozitiv pentru viaţa voastră sexuală.

Antrenamentul demonstrează, din ce în ce mai mult, că este singura soluţie cu adevărat magică pe care îl avem la îndemână. Vă face să fiţi mai sănătoase şi mai puternice bineînţeles, însă există şi un alt bonus: o viaţă sexuală mai bună. Acest lucru este semnificativ, întrucât ştiinţa a arătat faptul că sănătatea voastră sexuală este vitală pentru conferirea unei stări de bine.
   Cercetările recente au arătat o legătură şi mai clară. Un studiu realizat la University of Texas, Austin, a descoperit că 30 minute de cardio şi antrenament de forţă de trei ori pe săptămână au dus la creşterea dorinţei şi o mai bună funcţie orgasmică în rândul femeilor care iau medicamente antidepresie – şi mai mult încă pentru femeile care făceau sport înainte de a face sex. Acestea sunt nişte noutăţi foarte importante deoarece antidepresivele sunt cunoscute pentru faptul că omoară libidoul: cel puţin 70% dintre femei au probleme sexuale în perioada în care îşi administrează acest gen de medicamente.
[Sincronizarea este esenţială]
Iată cum funcţionează totul: antrenamentul îmbunătăţeşte dorinţa sexuală prin impulsionarea activităţii sistemului nervos simpatetic, care este partea sistemului vostru nervos ce coordonează răspunsul corpului vostru şi vă pregăteşte pentru a răspunde excitării – de orice fel. „Femeile care iau antidepresive au tendinţa de a avea o excitare SNS foarte scăzută, ceea ce ajută la reducerea depresiei, dar care cresc dificultatea de a deveni excitată în timpul actului sexual”, spune co-autorul studiului, Tierney Lorenz, un coleg de cercetare postdoctorat la Kinsey Institute de la Indiana University.
   Efectele de creştere a excitaţiei pe care le are antrenamentul cardio durează aproximativ 10 minute în cazul femeilor care iau medicamente antidepresive, explică Lorenz. Antrenamentul de forţă, pe de altă parte, are un efect cu o durată mai lungă, crescând durata excitării până la 45 minute.
Nu trebuie însă să vă programaţi antrenamentul pentru a fi atât de aproape de activitatea sexuală pentru a culege beneficiile. Şi nici nu trebuie să luaţi antidepresive. De fapt, studiile efectuate anterior au arătat că femeile active din punct de vedere fizic au un flux sanguin mai mare în zona genitală atunci când sunt excitate, comparativ cu femeile care nu sunt active. (A se citi: mai multe orgasme) În plus, antrenamentul fizic eliberează endorfine pentru a vă simţi bine şi adrenalină, ceea ce nu cresc doar apetitul sexual, dar ajută de asemenea la prevenirea stresului şi oboselii care le determină pe multe femei ocupate să invoce motivul „Sunt pur şi simplu prea extenuată” nopţi la rând.
[Arătaţi Bine, Vă Simţiţi Bine]
La Women's Institute for Sexual Health din Nashville, Tenn., directorul clinic Brooke Faught, MSN, recomandă în mod regulat un antrenament Rx – şi mai exact yoga – pentru pacientele ei de sex feminin care suferă de disfuncţie sexuală (adică probleme persistente şi recurente la nivelul răspunsului sexual şi al dorinţei). „Personalităţile stereotipice de 'Tipul A' au probleme în a-şi stopa mintea din cauza unor factori de stres din viaţa cotidiană”, spune Faught. „Yoga promovează starea de calm, concentrarea asupra respiraţiei şi eliberării minţii de gânduri.”
Cel mai notabil este poate faptul că sportul poate duce la sentimente mai pozitive la adresa propriului corp, potrivit unui studiu publicat în 2010 în Journal of Sexual Medicine. Aceste sentimente pozitive duc în schimb la o viaţă sexuală mai satisfăcătoare. Faught confirmă faptul că femeile care se simt bine cu privire la corpul lor se simt de asemenea sexy. „Eu am foarte multe paciente care recunosc faptul că pierderea apetitului sexual a survenit atunci când au încetat să mai facă sport”, spune ea. „Atunci când fac însă schimbări chiar şi minore la nivelul stilului lor de viaţă, cum ar fi sportul, se pot întâmpla lucruri uimitoare în dormitor!”
Concluzia: frecventarea sălii de forţă înseamnă o stare mai bună de sănătate, energie garantată, un nivel mai redus de stres, o poftă sexuală mai accentuată, orgasme mai intense şi o plăcere sexuală mai mare. Pregătiţi geanta aceea pentru sală, acum!