21 reguli pentru o alimentaţie sănătoasă

21 reguli pentru o alimentaţie sănătoasă

Iată o trecere rapidă în revistă a celor 21 cele mai puternice reguli pentru o alimentaţie sănătoasă.

1» Consumaţi alimente adevărate. Ceea ce puneţi în gură trebuie să fie integral, neprocesat, bogat în nutrienţi, din surse bune şi alimente pregătite adecvat. Un măr este un măr. Arată ca un aliment adevărat. Umpleţi-vă coşul cu produse neprocesate, unele dintre acestea care să aibă încă pământ pe ele.
2» Mâncaţi mai mult, nu mai puţin. Săritul peste mese duce la deprimarea metabolismului. O alimentaţie mai frecventă ajută la moderarea nivelurilor de zahăr din sânge. Rezultatul este că aveţi tendinţa să nu faceţi exces de mâncare sau să mâncaţi prea mult.
3» Mâncaţi ca un bebe. Bebeluşii mănâncă o dată la fiecare două sau trei ore; şi voi ar trebui să faceţi la fel. Acest lucru vă porneşte metabolismul, vă menţine sub control nivelurile de zahăr din sânge şi vă ajută să preveniţi alimentaţia în exces.
4»Puneţi punct înfometării. Nu săriţi niciodată peste micul dejun. Această masă reprezintă o oportunitate de a vă alimenta în mod adecvat după câteva ore în care nu aţi mâncat şi pune în mişcare aparatura de metabolizare pentru arderea grăsimilor pe parcursul zilei ce vă aşteaptă.
5» Planificaţi-vă mesele. Consideraţi că o alimentaţie corectă necesită prea mult timp? Planificarea este răspunsul. Organizaţi mesele pentru ziua respectivă şi pentru întreaga săptămână.
6» Porţii mai mici, pantaloni mai mici. O cantitate prea mare dintr-un alimente bun este totuşi prea mult dintr-un lucru bun. Folosiţi-vă mâinile ca ghid pentru a menţine sub control mărimea porţiilor. (Ghid: o porţie de proteină slabă = 110 grame sau palma mâinii voastre; o porţie de carbohidraţi complecşi = o mână făcută căuş; o porţie de grăsimi = mărimea degetului vostru mare)
7» Mestecaţi! Foarte multe dintre noi înfulecăm, aspirăm sau inhalăm mâncarea. Lăsaţi-o mai încet. Încercaţi să mestecaţi fiecare îmbucătură de 25 ori.
8» Plăcerile nu sunt trişări. Făcând dintr-o alimentaţie sănătoasă stilul vostru de viaţă este o alegere puternică pentru o stare mai bună de sănătate. Nu este o sentinţă la închisoare. Faceţi-vă o plăcere din când în când, dar rezervaţi-o pentru ocaziile speciale, nu în fiecare zi.
9» Daţi-vă vouă însevă permisiunea de a vă schimba. Uitaţi-vă la poza aceea @#$% şi spuneţi, „OK, am mâncat până am ajuns supraponderală, însă acele zile sunt istorie!” Acceptaţi acest adevăr şi oferiţi-vă permisiunea de a faceţi alegeri alimentare mai bune.
10» Nu puteţi citi produsul? Nu-l mâncaţi. Dacă are o etichetă, este foarte probabil ca respectivul produs să fie procesat şi să conţină ingrediente pe care nu le puteţi citi sau nu le puteţi pronunţa, şi arată de parcă ar face parte dintr-un experiment chimic ‒ lăsaţi-l pe raft.
11»Nu vă lăsaţi păcălite. Fiţi în alertă maximă când o etichetă ostentativă a unui „aliment” susţine că este „fără zahăr”, „nou şi îmbunătăţit”, „cu conţinut redus de calorii” sau „dietă” şi alte asemenea prostii. Aceste cuvinte înseamnă în general mai mult zahăr mascat şi chimicale nedorite, prin urmare o greutate mai mare. Persoanele care se alimentează corect nu sunt aşa de uşor de dus de nas! Căutaţi produse bogate în nutrienţi, preparate în mod adecvat... ei bine, ştiţi voi cum stă treaba, vedeţi regula Nr.1.
12» Dependenţă de carbohidraţi. Da! S-ar putea să ne îmbătăm cu carbohidraţii simpli. Rămâneţi la carbohidraţi complecşi, îndeosebi verdeţuri, fructe, legume şi cereale integrale cum sunt orezul brun şi quinoa (o pseudo-cereală).
13» Alimentaţie pe fugă. Aceasta înseamnă în traducere pregătire şi vă ajută să săriţi peste gafele de gen fast-food. Umpleţi o ladă frigorifică cu ½ cartof dulce copt + 1 ou fiert tare; sau 1 măr + o mână (12) migdale crude nesărate; sau ½ cană ovăz uscat + 2 linguri seminţe de in + o măsură Sun Warrior Protein Powder + ½ măr tăiat bucăţi.
14» Puneţi-vă în mişcare! Am fost creaţi pentru a ne mişca. Puteţi mânca sănătos, însă tot trebuie să vă mişcaţi. Încercaţi să transpiraţi timp de cel puţin 30 minute de patru până la cinci ori pe săptămână. Corpul vostru va ajunge într-o formă mai bună, dar ce este şi mai ok, la fel se va întâmpla şi cu starea voastră de spirit.
15» Faceţi grevă împotriva zahărului! Este alb, sub formă de pudră, vă oferă o senzaţie maximă şi apoi vreţi mai mult. Sunteţi dependente. Şi nu vorbesc despre cocaină, vorbesc despre zahăr ‒ şi se găseşte peste tot. Eliminarea acestui ingredient din dieta voastră oferă cele mai satisfăcătoare rezultate şi o schimbare într-o manieră generală. Participaţi la provocarea Faceţi Grevă Împotriva Zahărului pe toscareno.com.
16» Alcool: celălalt drog legal. Oamenii sunt întotdeauna surprinşi să afle că alcoolul este de asemenea zahăr. Dependenţa de alcool este asemănătoare cu cea a zahărului. Menţineţi consumul de băuturi alcoolice la minim, îndeosebi dacă vreţi să renunţaţi la acesta. Păstraţi-l doar pentru ocazii speciale.
17» LP + CC. Combinaţi întotdeauna proteinele slabe cu carbohidraţi complecşi şi puţină grăsime pentru cel mai bun efect din punct de vedere metabolic. Femeile au tendinţa de a consuma mai puţine proteine decât bărbaţii, însă acestea trebuie să fie prezente la fiecare masă.
18» Grăsimile sunt fantastice. Grăsimile nu sunt anti-alimentul. Noi avem nevoie de acestea pentru a fi sănătoase, şi în multe societăţi tradiţionale oamenii consumau în mod predominant grăsimi, şi nu carbohidraţi. Să nu vă fie teamă de grăsimi. Mâncaţi cel puţin 3 linguri de grăsimi de bună calitate, sub forma uleiului de cocos (da, este o grăsime saturată dar excelentă pentru sănătate).
19» Legume verzi slabe. Consumaţi mai multe legume verzi. În prezent mic dejunul meu este alcătuit din 2 căni de amestec de legume verzi fierte şi prăjite în ulei de cocos, peste care pun 2 ouă prăjite (ouă întregi!).
20» Apă mai multă. Deficienţa nutriţională Nr.1 din America de Nord este apa ‒ deşi se pare că bem mai multă apă, suntem de fapt deshidrataţi din cauza băuturilor diuretice precum cafeaua, ceaiul, sucul, băuturile sportive şi multe altele. Iată reţeta pentru doza voastră de apă mai multă: puneţi zeama de la ½ lămâie şi un vârf de sare de mare nerafinată în 250 ml de apă. Acum aveţi un pahar de apă bogată în electroliţi, care vă va hidrata în mod adecvat.
21» Sare inteligentă. Folosiţi doar sare de mare nerafinată. Din sarea de masă normală s-a eliminat tot ce e bun folosind chimicale şi înălbitor. Aceasta conţine chiar şi zahăr. Sarea de mare nerafinată conţine 92 oligominerale şi oligoelemente ideale pentru sănătatea umană. Optaţi de fiecare dată pentru sarea de mare.