De Admin in 5 decembrie, 2016

3-4

Cum să exploatezi puterea minții tale pentru a preveni alimentația în exces.

Am trecut toate prin asta. Vrei să iei doar o îmbucătură de înghețată dumnezeiască…care duce la 10…și înainte să-ți dai seama ai curățat întregul bol. Ei bine, meditează la următorul lucru: cheia pentru a ține în frâu un consum excesiv de alimente ar putea să fie chiar în mintea ta. Meditația nu este doar o chestie de hipioți. Cercetătorii în neuroștiință descoperă că această practică străveche are un efect profund asupra modului în care ne alimentăm. Noi avem aici șase modalități prin care meditația poate calma acel impuls covârșitor de a-ți face de cap în bucătărie.
Mâncat din cauza stresului.
Stresul ne face să ne fie poftă de alimente bogate în grăsimi și zaharuri – și încă cum! Cercetătorii de la Carnegie Mellon University din Pittsburgh au descoperit că doar 25 minute de meditație – a fi atentă la gândurile tale, sentimentele și senzațiile corporale într-o manieră lipsită de atașament – timp de trei zile, diminuează stresul. Tomografiile computerizate arată de asemenea că prin meditație centrul „luptă sau fugi” al creierului se micșorează. „Meditația oferă oamenilor atât de multe unelte diferite pentru a face față stresului astfel încât acesta să nu mai ducă la mâncat în neștire”, spune Ruth Wolever, Ph.D., fiziolog în sănătate clinică și director de cercetare al Duke Integrative Medicine și co-autoare a The Mindful Diet (Scribner, 2015).

Oprește alimentația pe bază emoțională.
Când emoțiile îți sunt dezlănțuite, alimentația poate scăpa de sub control. Și totuși cercetările publicate în revista Eating Behaviors a descoperit că fie și o meditație de numai opt minute poate ajuta la stoparea excesului de mâncare definitiv. „Practicarea meditației crește conștientizarea, îndeosebi în ceea ce privește ceea ce generează comportamentul tău”, spune Wolever. Așadar în loc să mănânci pe pilot automat ești mai atentă la stimulenți și scad șansele de a te alimenta în exces.

Deconectează-te de la pofte.
Meditația poate pune punct poftelor. Cercetătorii canadieni au descoperit că practicarea meditației diminuează poftele în rândul dependenților de zahăr auto-proclamați. „Meditația crește fluxul sanguin către cortexul frontal, CEO-ul creierului, astfel încât să fim capabili să facem alegeri alimentare mai bune”, spune Dr. Pam Peeke, autor al The Hunger Fix: The Three-Stage Detox and Recovery Plan for Overeating and Food Addiction (Rodale Books, 2012).

Fii prezentă acolo cu farfuria ta.
„Mintea unei femei este adesea precum un Cuisinart mental; o lăsăm pur și simplu să zboare necontrolat”, spune Peeke. Meditația poate opri goana mentală. Însoțește o voce interioară calmă cu alimentația atentă – când te concentrezi asupra alimentelor tale în loc de lista cu lucruri de făcut – și vei fi mai capabilă să te relaxezi puțin și să savurezi fiecare îmbucătură pentru a evita alimentația în exces.

Îmbunătățește centrul pentru auto-control al creierului tău.
Meditația îți poate schimba efectiv creierul, activând zone ale tărtăcuței tale care controlează conștiința și regularizarea emoțională și dezactivând centre asociate cu starea de anxietate. Un studiu realizat de către cercetătorii asociați Harvard din cadrul Spitalului General Massachusetts au arătat schimbările la nivelul creierului după doar opt săptămâni de meditație. „Aceste schimbări la nivelul creierului acționează precum un blocaj între tine și alimentația în exces”, spune Peeke.

Meditația înseamnă un somn mai bun (și mai puțină supra-alimentare).
Știai că somnul și cât de mult dormi influențează cât de mult mănânci? În cadrul unui studiu oamenii care nu au dormit au mâncat cu 500 calorii pe zi mai mult. Meditația nu amplifică doar răspunsul de relaxare, dar îmbunătățește de asemenea calitatea somnului. Vise plăcute!

„O meditație chiar și numai de opt minute poate ajuta la stoparea excesului de mâncare definitiv.”

Pinterest

Ar putea sa iti placa si

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.