De Admin in 9 decembrie, 2015

conopida

Această legumă înfloritoare este adesea ignorată în favoarea unor opţiuni mai colorate, însă conopida conţine o gamă impresionantă de antioxidanţi, vitamine, minerale şi fitochimicale. Conopida fiartă la aburi şi făcută piuré este un înlocuitor sănătos pentru cartofii piuré, reducând cantitatea de amidon şi carbohidraţi. Conopida este de asemenea excelentă dacă se stropeşte cu puţin ulei de măsline şi sare şi este prăjită în cuptor la 200 grade Celsius până ce devine fragedă. Încearcă să tai bucăţi drepte de 1-2 cm de conopidă şi să le faci la grătar ca „fripturi” vegetale.
Conopida face parte din familia cruciferelor (împreună cu napul, varza de Bruxelles şi broccoli), familie cunoscută pentru compuşii anti-inflamatori ai acesteia, care ajută la reducerea riscului de boli cronice şi anumite tipuri de cancer. În ciuda culorii sale pale, conopida este o sursă bună de nutrienţi care te ajută să îţi menţii sănătatea, inclusiv vitamina C, fibre, potasiu şi magneziu.
În Sezon – Conopida este disponibilă pe durata întregului an, însă perioada de vârf pentru recoltă este din februarie şi până în luna martie.
Caută – căpăţâni care sunt compacte, albe şi ferme, în mod ideal cu un diametru de 15 până la 20 cm. Dacă o conopidă are un aspect aspru, înseamnă că este prea matură şi ar trebui aruncată.

Pinterest

Ar putea sa iti placa si

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.